Els infants aprenen a través dels sentits que obren pas al món: jugant i experimentant, provant i comprovant. L'adult té la funció de captar els seus moviments i crear espais preparats per posar en marxa tots aquests sentits.
Iniciem aquest projecte amb moltes ganes i amb mil jocs preparats per a la combinació de la llum, l’ombra i els colors i facilitem la descoberta d’un món ric de fenòmens i ple de creativitat.
AMPOLLES DE COLORS
El primer dia de projecte vam preparar unes ampolles màgiques. Aquestes ampolles estaven fetes amb paper de cel·lofana i aigua. Vam tenyir l’aigua de color, tot seguit vam omplir les ampolles i vam afegir una mica de purpurina.
Els infants han pogut veure un efecte meravellós que provocava la llum de les llanternes sobre les ampolles. Sobretot, ens va agradar molt veure com la purpurina anava caient de formes circulars i com s’acumulava de mica en mica a la base, també veure els nostres ditets a l’altra banda de l’ampolla d’un color totalment diferent o utilitzar les ampolles de color i els nostres ulls per veure els nostres companys i companyes de color verd, blau, vermell... entre moltes altres coses que hem estat fent!
PROJECTOR AMB IMATGES I MÚSICA
Amb un projector, l'ordinador i una tela de color blanc vam projectar diferents imatges amb l’acompanyament de música molt diversa. Intentàvem agafar algunes imatges que veiem reflectides i d’altres que ens van causar grans impactes, com la imatge d'un tauró.
També vam aprofitar per fer ombres xineses amb el nostre propi cos i amb diferents objectes i titelles. Què bé ens ho vam passar!
TAULA DE LLUM I BOLES HIDROGEL
Amb la taula de llum podem experimentar amb una infinitat d’objectes de tot tipus. En aquest cas, hem explorat amb boles d'hidrogel.
Hem pogut veure com la llum traspassava les boles, les quals es veien d’un color més intens que amb la llum natural encesa. A més, ens hem adonat que tenen una textura molt suau i freda!!!!
PINTURA FLUORESCENT
Amb pintura fluorescent, un paper i la llum natural, els infants han creat una obra d’art. Un cop portaven estona pintant, per sorpresa, s’ha apagat el llum i encès la llum negra.
Les granotes han pogut veure com els seus traços brillaven i tenien una intensitat de color meravellosa. També hem aprofitat per pintar-nos a nosaltres mateixos/es alguna part del cos. Ha estat molt divertit!TÒNICA AMB MAIZENA I PINTURA FLUORESCENT
Els infants en aquesta activitat, es van trobar unes safates plenes de “maizena” amb tònica per sobre. Tenien la llibertat d’explorar-ho a través del tacte i veure com, de mica en mica (amb els dits una miqueta enganxats), la massa adquiria una transformació: passava d’estar pastosa i enganxosa a tenir un aspecte més aviat dur i sec.
Tot seguit, vam posar pintura fluorescent i es van quedar bocabadats de veure aquells colors tan llampants. Finalment, vam apagar el llum, tot encenent la llum negra i vam poder veure com brillava. L’ambient es va transformar en màgia!
LA LLUM NEGRA I OBJECTES FLUORESCENTS
Amb diferents objectes com globus fluorescents i barres lluminoses fluorescents les granotes han pogut jugat una estona veient un color suau i poc intens. De sobte obrim la llum negra i descobreixen que els objectes augmenten la seva intensitat de color i a més brillaven molt.
Vam aprofitar a fer-nos unes ulleres, unes polseres i unes banyes molt divertides i lluminoses!!!
GLAÇONS DE GEL FLUORESCENTS
En aquesta activitat hem ofert als nens i les nenes cubets de gel amb pintura fluorescent. Les granotes el veien d'un color però, en canvi, quan hem obert la llum negra hem pogut veure com s'il·luminaven i els colors prenien una intensitat major.GELATINA I IOGURT AMB COLORANT ALIMENTARI
La següent experimentació va ser una barreja explosiva deliciosa!
Els infants tenien a l’abast gelatines i iogurts barrejats amb colorant alimentari vermell. Aquests elements van fer possibleque les taules de llum fossin decorades amb molts colors diferents.
Vam descobrir una infinitat de coses: les diferents qualitats de la gelatina i el iogurts; si els elements eren freds o càlids; la textura que tenia cada aliment, l’oloreta que desprenien; la varietat de colors que hi havien; el pas de tenir el iogurt blanc a la possible transformació de color amb els colorants; desenvolupar el gust a través de la boca... mireu les seves comissures de la boca, els delaten! Mmm, que aprofiti!
CLOENDA
Finalment,
vam fer una festa amb diversos elements de llum i foscor. Vam posar
diferents materials: els globus fluorescents; polseres que s'il·luminen
en la foscor; taules de llum amb diferents objectes i material del que
tenim en el racó de llum tot explorant-lo lliurement. Ha estat un
projecte meravellós!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada